dinsdag 5 november 2013

Lieve allemaal!


Het is gelukt, ik heb nu internet in m'n huisje! Net al geskype'd met Adri en Andries en de kids, was erg leuk!!

Wat hoogtepunten op een rijtje van de afgelopen dagen:

Zondag 3 november

's Ochtends naar de zondagsschool om 9uur, daar zingen ze een welkomstliedje voor me! "We welcome you at Noah's Ark Family, welcome Thera, welcome... " Super om al die kids weer luidkeels te horen zingen!
zingen tijdens de zondagsschool

's Middags om 14:00 naar de kerk, ook weer erg mooi om mee te maken!
Kinderen mogen om de beurt naar voren komen, om ergens voor te danken. Natuurlijk word er gevraagd of "papa en mama weer veilig thuis mogen komen morgen"! 
Het welkomstlied word weer gezongen, voor alle nieuwe vrijwilligers.
Aan het einde van de kerkdienst worden we uitgenodigd om rond 17:00 naar de farm (met kippen, varkens, koeien, champignonnen en mango bomen) te komen. Daar hebben we een perfect uitzicht op de zonsverduistering! De zon word voor 98% verduisterd en mensen komen speciaal naar Oeganda om dit te zien. Een jongen uit Nederland heeft speciale kijkglaasjes gemaakt van oude diskettes, erg leuk! 


Zonsverduistering... 

:)

Verder deze dag met de kinderen gespeeld en geknuffeld!! <3

Lief!! het 2e kindje van rechts is Maurice, mijn sponsorkindje!
~ Maurice~ Wow, wat is hij veranderd! Dit lieve mannetje kwam vorig jaar bij Noah's Ark , toen ik er was; zwaar ondervoedt (hij was een half jaar oud en woog nog geen 3 kilo) en ziek...


Maandag 4 november 2013

* Piet en Pita zijn er weer, met de 4 meiden!
*Naar het centrum van Mukono met Daniel en Miranda (meisje uit NL, die ik nog maar pas ontmoet heb en dezelfde tijd als mij in Oeganda is!) om simkaarten te kopen voor internet & telefoon en wat boodschappen. Heen gaan we met een busje, terug achterop de boda boda! (een brommer/veelgebruikt vervoersmiddel in Oeganda. Weer een hele belevenis, we kijken onze ogen uit onderweg! 
*Tandartsen uit Nederland ontmoet! 1x per jaar zijn er tandartsen op Noah's Ark om de gebitten van de kids en auntie's en uncle's na te kijken! Ook dat is vrijwilligerswerk, super dat ze dat doen voor NA! Er is een hele mooie tandartskamer met allerlei apparatuur, ze kunnen heel veel basisdingen doen, zoals gaatjes vullen en polijsten.


Dinsdag 5 november 2013

* Rond de tafel gezeten met Daniel en Piet & Pita voor de werkzaamheden de komende 3 maanden. Fijn om nu te weten waar we aan toe zijn en om aan de slag te gaan! Er zijn 3 taken voor me:
1) in de kliniek
2) eerste hulp en reanimatie -kennis uitwisselen, een dag voor de kids organiseren-
3) vakantie programma -in december en januari hebben de kids hier zomer(!)vakantie-

en verder..  

* Gezien hoe er een verstandskies getrokken werd bij 1 van de auntie's..
* Een (klein!) baby'tje gezien in de kliniek, die de afgelopen nacht om 02:00 geboren is! Met een hele trotse moeder en broer & zus :) Nu gaat het echt kriebelen... ik heb zin om een bevalling mee te maken! Ook wel spannend! 
* Het eten is hier heerlijk! Ik eet mee in het kinderhuis, heel druk maar supergezellig!! Het zijn stevige maaltijden, vandaag was het stamppot!. 
* Het verbaasd me echt hoeveel kinderen en auntie's me herkennen van vorig jaar! Ze zeggen dan: "welcome back again"!! :) 
Het liedje van vorig jaar (auntie Thera, Thera, wake up! waarmee ze me 's ochtends wakker zongen vorig jaar) is vanaf mijn eerste dag hier al heel vaak gezongen door de kids! ;-)
Maandag heb ik het cadeautje aan Mariska gegeven, pa & ma! Ze vond het super leuk! Vanmiddag kwam ik ze tegen, met de Intertoys tas in haar hand. Ze komt me regelmatig opzoeken en verteld tegen andere kinderen dat ze het sponsorkind is van mijn ouders :D.
* Kinderen vragen ook regelmatig: "ben je hier als ik jarig ben?" en met ruim 150 kinderen zijn er natuurlijk aardig wat verjaardagen de komende 3 maanden! Ik ben door Edwin zelfs al uitgekozen om cake uit te delen op zijn verjaardag en volgens mij is dat een hele bijzondere taak!
* Ik heb gelukkig geen muizen in huis.. Wel spinnen, gekke springende beesten (?geen sprinkhanen, die zijn er wel) en gekko's!
* Het weer is heerlijk hier!! Niet voor te stellen dat het bij jullie herfst is.. 
* De dagen vliegen nu al voorbij! Goed teken, "time flies when you have fun!!" Ik dankbaar omdat dat het zo goed gaat en fijn is tot nu toe!

Nog een foto'tje en dan stop ik weer met deze blog! 
Liefs,
Thera

mijn huisje!



6 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven buurvrouw, vooral die laatste regel! Laten we maar vooral zo dankbaar blijven, komt t vast goed:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thera.
    Wat leuk om wat van je te lezen! Wat een belevenissen zeg. Succes verder met je werk!
    Fijn om te merken dat je het weer ;) naar je zin hebt! AR Mar J en J

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super om te lezen dat het allemaal zo goed mag gaan!
    Heb je al een kansje gevonden om het te geven aan ze?
    We zijn erg benieuwd!!
    We hebben nu al zin in je volgende blog! (haha)
    Liefs ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Thera! Wat leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt, en leuk om je belevenissen te lezen!:) Weet je wat ik me afvroeg, kan je niet een of andere functie kiezen dat we een mail krijgen als je weer een nieuwe blog geschreven heb, of kan dat niet? Nou binnenkort maar eens skypen ej, nu je internet hebt! Liefs weer van Teun(en koen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig !! veel liefs Jo , Thom, Joost & Niels xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geen muizen !! haha gelukkig... maar daar zal je best wat anders tegen komen :) t is echt super om te lezen , en wat een "schattig" huisje... heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen