zaterdag 30 november 2013

~ I'm not for sale! ~

Ik kan het niet laten om weer een blogje te schrijven.. ;-)
Soms moet ik echt even bedenken wat ik erin zal zetten, maar na woensdag heb ik alweer zoveel beleefd dat ik wel weer een blog kan vullen..
Veel lees-& kijkplezier!

Allereerst gisteren bij 2 bevallingen geassisteerd! 
Bij de eerste bevalling (in de ochtend) kwam alles van de vorige bevalling nog even als een film voorbij.. De aanloop duurde nogal lang, maar gelukkig ging het uiteindelijk super goed! Om 11uur werd het kindje -een meisje- geboren en het ging meteen huilen, wat een opluchting. Ik mocht de navelstreng doorknippen en de klem bevestigen, was ook een keer bijzonder om te doen! Meestal doet de vader het bij ons in NL, maar het is hier lang niet altijd aan de orde dat de vader bij de bevalling is. Het meisje had aan beide handjes een extra pinkje (bungelde naast de 'goede' pink). Die hebben we meteen afgebonden, dat sterft af en valt er dan vanzelf af. Het werd al snel blauw.. 

Terwijl de ene vrouw aan het bevallen was, was er nog een aanstaande moeder bezig met haar bevalling. Maar nog aan het begin, dus ik ben tussen de middag weggegaan. 
's Middags boodschappen gedaan in Mukono en voorbereidingen gedaan voor de zondagsschool. Nog even bij het baby'tje wezen kijken dat die ochtend geboren was. Alles goed!:) Ze had nog geen naam voor de baby..
's Avonds na het eten (spaghetti, mmm..) nog even naar de kliniek geweest om te kijken hoe het met de ' woman in labour'  ging. Acht cm ontsluiting, ik ga niet meer weg! Om 10 uur werd er weer een mooi meisje geboren! Ik vroeg naar de naam.. "You know a name?" Haha, ik weet wel een mooie naam, maar ik ga jullie kindje geen naam geven! " Maybe the grandfather", antwoordde ze. Het is hier gebruikelijk dat de opa een naam bedenkt voor het kindje, zijn we 's middags achter gekomen! 
Super, 2 mooie bevallingen op een dag, dat heb ik bij de Waarden in 6 jaar nog niet meegemaakt! ;-) Het was ook mooi om te zien hoe dankbaar beide vrouwen waren na de bevalling. Ze hebben ons regelmatig persoonlijk bedankt: "thank you!" en "God bless you"! Terwijl zij natuurlijk het meeste werk hadden gedaan!

 

nurse Thera met 'meisje 1'  ;-)

een vermoeide, maar erg trotse moeder met 'meisje 2' :)


Wat een geweldig beroep heb ik toch!!

Toen we -Miranda en ik- terug kwamen van boodschappen doen, zei een jongen: "you look pretty nice!". Jan hoorde dat en zei: "you can buy her, two cows and 10 thousand chickens!". Ik ben maar gauw weggelopen! Haha ;-)

Nog een paar leuke foto's van gisteren en vandaag:




 

Etenstijd op school!

Joan:) 
(beetje speciaal voor Adrienne & ouders v.Wouter;-))

Voorbereiding van de spaghetti

Kids op weg naar huis, vanuit school...
(sommigen moeten ruim 1uur lopen!)


Mary, 1 van de drieling.. 
Van de week met de meiden afgesproken dat ze in de vakantie bij me komen logeren (groepje van 7, ze slapen op 1 kamer in het kinderhuis)! Dat word een feest:D. Ze vroegen van alles: "gaan we ontbijten in jouw huis?", "gaan we een filmpje kijken?" en riepen overal "yeeeees" op!

Op de boda boda vanmiddag! 
niet heel veilig om onderweg een foto te maken, maar het was zo'n mooi plaatje..

detailfoto van de boda boda ;-)

Net nog heel even bij John & Reagan geweest.. Reagan was heel vrolijk! Hij is zelfs een beetje ontdeugend en maakt echt soort grapjes. Hij draait zijn hoofd weg en als ik heel verbaasd "huh" zeg oid gaat hij zelfs schateren! Ik heb er een heel leuk filmpje van, waarop je dat hoort. Super lieve mannetjes!


stralender kan niet!

Tijd om de blog te versturen, de buren komen zo voor een potje Ligretto...
Morgenochtend is de eerste zondagsschool die we voorbereid hebben. ! We hebben er veel tijd in gestoken de afgelopen week, ik ben benieuwd wat de kids van onze spelletjes etc vinden!

Liefs

5 opmerkingen:

  1. Wow Thera,, je blog en foto's maken me jaloers... wat mooi dat je je daar mag inzetten meid. Ik wil je net als de Afrikaanse moeders Gods zegen wensen. Zonder Hem kunnen we niets! Haha en die man op straat snap ik ook heel goed.... je bent een super leuke meid Thera en die vlechtjes staan je ook heel leuk! Een goede zondag! Groetjes uit NL.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig om te lezen weer, en dat het met John en Reagan zo goed gaat , wat heerlijk !!! hoe is het met dat jongetje dat gevonden is in die suikerrietplantage ? schreef je woensdag al geloof ik he , zal t even teruglezen :) ALLE GOEDS daar , veel liefs Jo,Thom, Joost & Niels xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thera
    Wat een bijzondere dingen maak jij mee zeg! Tjonge ik word er stil van, als ik het allemaal lees. Mooi dat het goed gaat met de kinderen! En geweldig dat je zoveel kan doen daar! Succes verder, we horen wel hoe het zondag is verlopen!

    Groetjes van Arnold, Marinda, Julian en Jesse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, het kan mij niet vaak genoeg zijn hoor! Het blijft fijn en leuk om op deze manier van je te horen!! We lezen en bekijken je blog met heel veel plezier. Het is ook heel fijn om te weten dat je het zo goed naar je zin hebt!!! En dat het daar, zo ver weg ;-) zo goed met je gaat!! Een heel fijne avond met elkaar, leuk! Liefs DxHxDxSxXXXX

    BeantwoordenVerwijderen