dinsdag 19 november 2013

~ Week in beeld... ~

 Ik heb zoveel leuke foto's.. en aangezien foto's al een hoop vertellen heb ik deze keer weinig te schrijven..
Veel kijkplezier! ;-)

Vorige week donderdag: Haren invlechten! 




Ik heb me ondertussen nuttig gemaakt door 2 babymutsjes te haken! en ondertussen gezellig gekletst & gezongen met auntie Sarah.. Daar had ik namelijk 7u de tijd voor!        ...wordt vervolgd...


Als dank de nagels lakken van auntie Sarah!


Vrijdag

Er is er 1 jarig, hoera, hoera! En...dan eten we pannekoeken! :)


en na het eten mag de jarige cake snijden en kinderen uitkiezen die mogen trakteren! Vandaag is Steven 9 jaar geworden!


De kleinste kids in het kinderhuis, waar ik nu de meeste tijd te vinden ben!
Ik help de 'nurses' met het verschonen en voeden van de baby's. Super leuk en ze kunnen altijd wel extra aandacht gebruiken! Ik neem regelmatig een kindje mee naar buiten, heerlijk vinden ze dat.. and me too! :))

Rashid, Daphine en David


Van links naar rechts: 
 Titus, Florence, Maurice, William, Seth, Arno, Janet(tweeling met het meest rechtse kindje), Johnson, Rosa, Gabriella, Marcel, Daphine en Ann-Christien 


Piet en Pita hebben er sinds vrijdagavond een kindje bij! Ze werden gebeld door de politie, er was een jongetje gevonden in een suikerrietplantage.. weggegooid! Er ging van alles door me heen toen ik hem zag, hoe kun je dit doen?! Maar daarna vooral, waar zou de moeder nu zijn en hoe zou ze zich voelen? We konden zien dat het een heel mooi baby'tje is, maar hij zag er heel slecht uit. Hij had allerlei wonden op zijn lijfje, vooral op zijn hoofdje. Suikerriet schijnt een scherpe plant te zijn! Dat was dan ook wel te zien.. 
De volgende dag bleken er muggenlarven in zijn oogjes te zitten, maar schoonmaken ging echt heel moeizaam omdat ze heel gezwollen waren.
Zondagmiddag was hij ook in de kerk, omdat hij opgedragen zou worden. Hij lag bij Pita in haar armen. Onder het zingen deed hij opeens en voor het eerst(!) zijn oogjes open! We zongen precies het lied: Great is thy faithfulness (Groot is Uw trouw, o Heer), het was een heel bijzonder moment!
Vanavond heb ik hem nog even gezien, hij was aan het rondkijken en de wonden zijn gelukkig al goed aan het genezen. Dit is een foto van zondagochtend.. 

Jeriah Musanguzi (betekent: geroepen door God en Overwinnaar)

Zaterdag

zomaar een mooi plaatje..

...in de ondervoedingskliniek

John (9 maanden oud) en Raegan (5 jaren oud) gaan beiden goed vooruit! Super om nu al (na 2 weken) een verschil te zien. Ze zijn aan het groeien en hun gedrag veranderd! 

John, vrolijk mannetje!
Gisteren kreeg ik voor het eerst een BIG smile van Raegan! Vanochtend weer, hij bleef maar lachen! Vandaar deze geweldige foto.. Hij heeft m'n hart nu ook gestolen! ;-) 

♥!
Toch geweldig om het verschil te zien, 2 weken geleden maakte ik deze foto van hem en de foto die op 1 van de eerste blogs staat..



Een gezinnetje net buiten de poort van Noah's Ark. Ze vinden het erg leuk om op de foto te gaan, vooral om de foto daarna te bekijken! Ik ging wat fruit kopen, het 2e kindje van links liep met me mee en is continu bij me gebleven! Als ze met elkaar praten hoor je heel vaak het woord "mzungu" vallen, wat
"blanke"  betekent. Grappig is dat, ik kan er weinig van verstaan als ze de lokale taal praten, maar ik weet precies wanneer ze het over mij hebben! ;-)



Zondag

Zippie past je jurk niet meer, Sophia.. Maar ik zag zondag dat een ander meisje hem aan had, Rachel heet ze! Ik vertelde dat ik hem vorig jaar meegenomen had en dat 'ie van jou/mijn nichtje was geweest.. Leuk hej!


Maandag

Met Miranda boodschappen doen in Mukono & lunchen bij een snackbar!


's Middags kwam ik Edwin tegen, hij kwam uit school en had iets in zijn broekzak voor mij. Een tekening! Ik dacht, hij heeft een tekening gemaakt en zegt nu gauw dat 'ie voor mij is -de kids willen nogal graag iets voor je dragen oid, in de hoop dat ze dan als dank een ' sweetie' krijgen-, maar nee, m'n naam stond er echt al op! Wat lief! Maar even later kwam de aap uit de mouw.. "I made it for you, but i hope that you give me a present!" Haha, ik had het kunnen weten.. :))



Vandaag, dinsdag

In de kliniek gewerkt > immunisation day! (soort consultatiebureau)
De vrouw die we 2 weken geleden naar het ziekenhuis hadden gebracht met de ambulance, kwam ook! Ze had een zoontje gekregen en het gaat goed met ze! Erg leuk om ze gezien te hebben en nu te weten dat het goed afgelopen is..

Rahaman

Jullie hebben weer een aardig beeld gekregen van het dagelijks leven hier bij Noah's Ark, dacht ik zo! ;-) 

Ik heb nu een beter zicht op mijn werkzaamheden..
Vorige week heb ik heel de week in de kliniek meegedraaid, maar de enige dag dat ik me echt nuttig voelde en iets kon doen was op dinsdag. Ik heb daarom besloten om op dinsdag in de kliniek te werken en verder bij de baby's in het kinderhuis. En dat bevalt goed! Ik hoef niet continu in de kliniek te zijn, de verloskundigen hebben m'n telefoonnummer voor als er een bevalling is..
Verder ga ik helpen om zondagsschool te geven. Normaal word dat gedaan door een echtpaar uit Nieuw-Zeeland -zij zijn hier al jaren-, maar ze gaan over ruim 1 week voor 2 maanden naar hun gezin en familie. Ook erg leuk om te gaan doen!

Ik ga een - koude, waar ik nog niet aan kan wennen!- douche nemen en lekker slapen! Wordt weer vervolgd :)...

Liefs,
Thera

3 opmerkingen:

  1. iedere keer weer zo fijn om te lezen , zat er al een beetje op te wachten :) geweldige foto s en wat onvoorstelbaar van die 2 kindjes die zo ondervoed "waren" heb er veel aan gedacht nadat je die foto s naar me stuurde... en nu dat manneke die in dat veld is gevonden , nu gelukkig in goede handen en hopen en bidden dat het goed mag gaan ! geweldige foto s !! en leuk ...je haar ! veel liefs Jo xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thera, heel mooi om te zien, Gods zegen en veel liefde voor die mooie kinderen, groetjes Anke en Henk Roodenburg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig Thera, wat je doet, heel mooi!! Groetjes, Marije Kreft-Boom

    BeantwoordenVerwijderen