zaterdag 2 november 2013

Lieve allemaal,


Even een berichtje om te laten weten dat ik hier veilig aangekomen ben en dat ik het GEWELDIG vind om terug te zijn! :))

De reis is heel goed verlopen, op het vliegveld van Entebbe werd ik buiten al opgewacht door Daniël, de vrijwilligersbegeleider; heel herkenbaar met een bordje van Noah's Ark in zijn hand. 
Ongeveer 2u later kwamen we aan op Noah's Ark. In het donker, iedereen was lekker aan het slapen! Het huisje is erg leuk! Met een 'gewone' toilet terwijl ik een hurktoilet verwacht had, net als vorig jaar.. Toch wel fijn! ;-)

Vandaag mocht ik relaxen en uitrusten van de reis, waar ik dan ook gebruik van gemaakt heb! De afspraak was dat Daniël me om 10u vanochtend zou komen halen, voor het ontbijt. Ik had mijn wekker op 9u gezet zodat ik een uur had om me nog even op te frissen en wat spullen uit te pakken. Maar net nadat mijn wekker ging hoorde ik Daniël al praten! Huh...ik snel aangekleedt, zei even later tegen hem dat ik het niet helemaal snapte. Het tijdsverschil is toch 1uur? -ik had m'n wekker al een uur later gezet voordat ik ging slapen vannacht- Ja, zei hij, soms 1u en soms 2u. En toen ging er ineens een lampje branden, wij hebben pas de tijd verzet in NL dus het verschil met hier is nu 2u! Ik voel me al een echte Oegandees... bij de eerste afspraak meteen een uur te laat! ;-)

Als eerste zag ik vanochtend Andrew, hij herkende me meteen! Na het ontbijt gingen we Edwin zoeken.. Toen we hem zagen liep Andrew naar hem toe: Edwin, auntie Thera is back! Edwin kwam letterlijk op me afgestormd en riep: Auntie Theraaa! :) En natuurlijk heb ik Maurice gezien! Ongelofelijk, wat een verschil met vorig jaar! Hij is echt een lieverd <3...

Verder is het hier erg warm! even omschakelen, maar wel lekker!:)
Maandag ga ik met Daniël rond de tafel zitten om een programma voor mij in elkaar te zetten. 

Ik zal later uitgebreider bloggen.. Ik mag nu even laten weten dat ik veilig aangekomen ben, uiteindelijk is dit al een heel verhaal ;-)) Maandag ga ik een simkaart kopen voor internet, zodat ik in mijn eigen huisje kan internetten en Skypen!

Tot blogs!

Veel liefs uit Oeganda,
Thera

4 opmerkingen:

  1. Waaaauuuw!! Wat gaaf om nu al van je horen op je blog! Heel gaaf om dit te lezen hier in Nederland!! Super fijn dat je het gelijk al zó goed hebt!!!!! Ook van Edwin, wauw!! SMILE
    Nou, tot gauw hoor! Heel veel plezier! Geniet!! (Maar dat hoeven we volgens niet te zeggen :-)))
    Veel liefs XXXX Dave, Herma, Dammis en Sophia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thera...wat leuk om te lezen joh, superfijn...we gaan je volgen...dikke xxx van ons
    els & Richard, Julia, Sanne, Noa, Sem...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat geweldig om te lezen dat je aangekomen ben en het gelijk zo goed is !! super om je zo te kunnen "volgen" veel liefs en een hele goede tijd daar !!(zo te lezen komt dat helemaal goed ! ) xxxx Johanna, Thom, Joost & Niels

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hè Thera,
    Helemaal tof dat je daar weer bent.. Ik zie je daar zo weer rondlopen en idd al die kids die op je afkomen.. "Auntie, auntie!" Heerlijk! Ben stiekum wel een beetje jaloers.. Knuffel Juultje en Damaris maar namens mij en wil je Warrick en Marilyn de hartelijke groeten van me doen? Wens je een hele goede en gezegende tijd daar toe!
    Groet, Margit

    BeantwoordenVerwijderen